Mikkel Lex Nissen - The Call Company


Mikkel Lex Nissen

Fra The Call Company til cand. merc. i Information Management

Igennem årene har der været mange rigtig dygtige mennesker forbi The Call Company, og en af de personer, der skiller sig ekstra positivt ud er helt sikkert Mikkel Lex Nissen, der i sin tid i huset både har været i en sælger- og lederrolle.

I dag bor Mikkel i København, hvor han flyttede til efter han afsluttede sin kandidatuddannelse som cand. merc. i Information Management på Aarhus Universitet. Til dagligt arbejder Mikkel hos Deloitte Consulting som konsulent i afdelingen Systems Engineering, der har fokus på agile leverancer og rådgivning. I jobbet som konsulent har Mikkel en dynamisk hverdag, hvor rolle og ansvarsområde skifter i takt med hvilket projekt han er på. På nuværende tidspunkt har Mikkel et projekt hos en offentlig kunde, hvor han rådgiver og hjælper med at implementere en ny projektmodel og porteføljestyring på tværs af organisationen.

Når Mikkel ser tilbage på sin tid i telemarketing og hos The Call Company, kan han se han har gjort sig flere gode erfaringer, som han har taget med sig til sit nuværende erhverv:

”Når jeg reflekterer lidt over det, så er der faktisk mange ting jeg har taget med mig fra The Call Company. Det første opkald jeg tog som sælger sidder stadig i mig, det var en grænseoverskridende oplevelse. Jeg havde jo aldrig forsøgt at sælge et produkt før. Du bliver lynhurtigt kastet ud i en masse scenarier, som du ikke helt har kontrol over eller kan planlægge dig ud af. På den måde gjorde tiden i The Call Company nok, at jeg er meget mindre tilbageholdende eller genert når jeg møder nye mennesker, samt evnen til at bearbejde inputs og indvendinger på stedet og respondere på dem. Det er helt sikkert egenskaber jeg ikke ønsker at være foruden i dag, i min stilling som konsulent.”

Jobbet i The Call Company gav også Mikkel hans første ledelseserfaring, da han i løbet af sin tid i huset blev forfremmet til gruppeleder:

”The Call Company var også min første oplevelse med ledelsesansvar, i den nære coachrolle som gruppeleder på aftenvagterne. Det var en sjov udfordring at hjælpe andre med at opnå deres salgs mål, samt at se den udvikling de gennemgik som sælgere. ”

Mikkel er da heller ikke i tvivl om at man skal tage chancen og springe ud i telemarketing:

”Ja, jeg vil sige, at de skal give det et skud. Jeg havde selv en del fordomme om telemarketing inden jeg startede, men de fleste blev heldigvis gjort til skamme. Der er mange der ringer i den gode sags tjeneste, og jobbet kan virkelig give dig en god grundtræning og erfaring inden for salg. Salgskompetencer kan du altid tage med dig. Hvis man er tilflytter til byen, som jeg var, så er det også en rigtig god mulighed for at komme ind i en stor social gruppe og skabe sig et netværk, hurtigt. ”

Vi elskede at have Mikkel på teamet i The Call Company, og han var en af grundstenene i opbygning af en ny afdeling i sin tid. Det er derfor også med stor stolthed, at vi ser hvor langt han har drevet det i dag, samt at Mikkel har kunnet bruge en masse af de ting han lærte hos os i sin tid.